Przejdź do treści

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Informacja

Jeśli masz problem z korzystaniem z naszych zasobów i nie udało Ci się znaleźć rozwiązania w tej sekcji, skontaktuj się z nami przez Helpdesk PLGrid.

Czy mogę korzystać z infrastruktury PLGrid?

Zasoby PLGrid są dostępne dla wszystkich osób pracujących w polskich jednostkach naukowych, a także studentów, doktorantów i osób współpracujących z polskimi naukowcami, w tym emerytów i obcokrajowców.

Czy PLGrid jest darmowy?

Użytkownicy korzystają z PLGrid nieodpłatnie. O wielkości przyznawanych zasobów decydują nasi eksperci, którzy rozpatrują Twój wniosek. W ramach rozliczania wniosków grantowych prosimy jednak, aby w powstałych przy użyciu infrastruktury publikacjach (także pokonferencyjnych i w pracach dyplomowych) znalazły się podziękowania dla PLGrid.

Nie jestem zatrudniony na polskiej uczelni, ale prowadzę badania. Jak uzyskać dostęp do PLGrid?

Możesz znaleźć Opiekuna – naukowca zatrudnionego w polskiej jednostce badawczej. Ustal z nim szczegóły współpracy, a następnie zawnioskuj o afiliację typu Podopieczny.

Nie mogę zalogować się na klaster, choć mam już grant obliczeniowy

Jest prawdopodobne, że nie masz jeszcze aktywnej usługi dostępowej. Zawnioskuj o usługę dostępową do danego superkomputera w Portalu PLGrid, w zakładce Usługi.

Moja afiliacja jest nieaktywna

Jeśli afiliacja przestała być aktywna, prawdopodobnie nie została przedłużona na czas. Zapoznaj się z informacjami na temat przedłużania afiliacji. W sytuacji, gdy nadal masz uprawnienia do korzystania z PLGrid, ale Twoja afiliacja nie została odnowiona w terminie, skontaktuj się z nami przez Helpdesk.

Nie widzę katalogu domowego na klastrze

Jeśli jesteś naszym nowym użytkownikiem, odczekaj kilka godzin, nim wszystkie informacje o Twoim koncie rozpropagują się na klastrze.

Ciągle dostaję komunikat „niepoprawny login” lub „niepoprawne hasło”

Upewnij się, że masz już konto użytkownika w PLGrid i wpisujesz poprawny login (z przedrostkiem „plg”). Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz je zresetować, podając adres e-mail użyty podczas rejestracji w PLGrid.

Podczas próby wykonania zadania na klastrze dostaję błąd FATAL: permission denied

Nadaj skryptowi/programowi prawa do uruchomienia za pomocą komendy

chmod u+x <pełna_nazwa_skryptu>
To powinno rozwiązać problem.

Moje zadania czekają bardzo długo na uruchomienie – dlaczego?

Przewidywany czas rozpoczęcia zadania możesz sprawdzić poleceniem squeue. Czas ten będzie widoczny tylko wtedy, gdy Twoje zadanie jest już zaplanowane przez system SLURM do uruchomienia na klastrze.

squeue -t pd -o %i,%S
Na klastrze pracuje wielu użytkowników, przez co niemożliwe jest określenie dokładnego czasu rozpoczęcia danego zadania, ponieważ może się zdarzyć, że inne zadanie będzie miało wyższy priorytet niż Twoje. Priorytet zadania zależy od wielu czynników, takich jak wielkość i limit czasu wykonywania zadania czy wielkość grantu obliczeniowego.

Nie mogę liczyć na klastrze, choć mam aktywny grant i wcześniej wszystko działało (komunikat sbatch: error: Batch job submission failed: Invalid account or account/partition combination specified)

Błąd ten może wynikać z przekroczenia (wyczerpania) zasobów grantu. W przypadku klastrów Ares i Athena możesz to sprawdzić komendą

hpc-grants
Jeśli status alokacji w Twoim grancie podany jest przez nią jako exhausted, zasoby grantu zostały już w pełni wykorzystane. W tym wypadku możesz zawnioskować o nowy grant lub renegocjować aktualny z prośbą o dodatkowe zasoby.


Ostatnia aktualizacja: October 13, 2023