Co nowego w Portalu PLGrid?
Co musisz zrobić przed pierwszym zalogowaniem się?
Zresetuj hasło
Po 22 stycznia 2024 roku, przed pierwszym zalogowaniem się do Portalu, należy zresetować dotychczasowe hasło. Aby to zrobić, wybierz opcję “Nie pamiętasz hasła?”, która przeniesie Cię na stronę odzyskiwania hasła.
Podnosimy poziom zabezpieczeń dla Twojego konta i konieczność ustanowienia nowego hasła wynika ze zmiany funkcji zabezpieczających hasło.
Zaktualizuj profil
Po zresetowaniu hasła i zalogowaniu się do Portalu musisz zaktualizować swój profil.
W zakładce Informacje podstawowe podaj swój numer telefonu i obywatelstwo.
W zakładce Zgody zaznacz pole potwierdzające akceptację Regulaminu oraz Polityki prywatności.
Ustanowienie nowego hasła do konta i zaakceptowanie Regulaminu oraz Polityki prywatności jest konieczne, aby otrzymać dostęp do klastrów obliczeniowych.
Informacja
Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami, pisząc wiadomość na adres operator@plgrid.pl.
Co nowego w Portalu PLGrid?
Z przyjemnością informujemy, że uruchomiliśmy nową wersję Portalu PLGrid. Wprowadziliśmy szereg zmian, które mają na celu ułatwienie i usprawnienie korzystania z Portalu i zasobów obliczeniowych.
Nowa szata graficzna
Portal zyskał nowoczesny, ujednolicony wygląd, który jest prostszy i bardziej przejrzysty. Dzięki temu łatwiej będzie Ci znaleźć potrzebne informacje i funkcje.
Nowy profil użytkownika
W nowym Portalu poprosimy Państwa o podanie nam swojego obywatelstwa i numeru telefonu (informacja ta wykorzystywana będzie w przyszłości wyłącznie do weryfikacji użytkowników). Profil rozszerzy się o możliwość dodania dodatkowych informacji, jak np. stopień naukowy czy numer ORCID lub ResearchID.
W profilu można zdefiniować klucze SSH, dzięki którym możliwe będzie zalogowanie się na klastry obliczeniowe. Jest to bezpieczniejsze i wygodniejsze rozwiązanie niż tradycyjne logowanie hasłem.
Nowy model afiliacji
Wprowadzamy nowe typy afiliacji, np. afiliacja doktoranta czy afiliacja współpracownika zewnętrznego. Dotychczasowa afiliacja samodzielnego pracownika naukowego zostanie rozdzielona na pracowników uczelni oraz instytucji naukowych.
Obecnie aktywne afiliacje pracowników naukowych zostają skrócone do okresu 2 lat (maksymalnie). Afiliacje podopiecznych zostaną zmigrowane do nowego systemu ze skróconą datą końca tak, aby wszyscy Podopieczni mogli w dogodnym terminie odnowić swoje afiliacje lub zawnioskować o nowe.
Doktoranci zyskają możliwość samodzielnego prowadzenia badań.
Zaktualizowane zarządzanie zespołami naukowymi
Zespoły naukowe będą mogli zakładać wyłącznie obecni samodzielni pracownicy naukowi oraz osoby, które w nowym Portalu zarejestrują się z afiliacją doktoranta.
Dodaliśmy nową rolę Główny kierownik, która jest automatycznie nadawana założycielowi nowego zespołu podczas jego tworzenia, a także nowe metody zapraszania użytkowników do zespołów.